Jak promować post na blogu firmowym? Podpowiadamy!

Jeżeli masz swój własny blog firmowy i napisałeś na niego artykuł – pewnie jesteś z siebie dumny! Wybrałeś ciekawy temat, dopisałeś świetny tekst i wstawiłeś kolorowe fotografie. Wydaje się, że wystarczy tylko wejść na Google Analystics i obserwować wciąż rosnące słupki odwiedzin. Jednak nie zawsze musi tak być – dobry wpis na blogu to dopiero początek pracy nad nim. Pamiętaj, że opublikowanie tekstu nie daje żadnej gwarancji wejścia na bloga, ponieważ odbiorca musi najpierw dowiedzieć się o jego istnieniu. Niestety – praca nad publikacją jest nieco bardziej czasochłonna.

Projektowanie stron

Jeżeli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz! Na pewno zdajesz sobie sprawę, że obecność na tym stworzonym 13 lat temu portalu jest niezwykle istotna. Początkowo miał on spełniać funkcje wyłącznie serwisu społecznościowego, jednak stało się inaczej. Serwis rozbudował się do niebotycznych rozmiarów, tworząc szeroką platformę informacyjną, e-commerce oraz źródło promocji firm o bardzo zróżnicowanych profilach działalności. Warto pamiętać, że Facebook to świetne narzędzie marketingowe, z którego mogą korzystać wielkie korporacje i małe firmy. Pisząc treści na swojego bloga firmowego, nie zapomnij opublikować ich na swoim profilu – możesz skorzystać również z opcji płatnych reklam.

Z kolei Twitter stanowi bardziej zaawansowane i profesjonalne narzędzie komunikacyjne. Po pierwsze – możesz publikować na nim tylko krótkie komunikaty do 140 znaków, ale informacja o nowym poście na blogu na pewno się w nim zmieści. Na Twitterze nie znajdziesz każdego, ale dzięki temu, że konta mają tam osoby, które chcą przekazać coś wartościowego, możesz nawiązać ciekawe kontakty. Użytkownicy tego serwisu to ludzie, którzy wyróżniają się w społeczeństwie i są w stanie wytyczyć nowe kierunku rozwoju, za którymi podąży reszta. Warto mieć w znajomych tego typu użytkowników, ponieważ dzięki ich udostępnieniom można dotrzeć od szerokiej rzeszy osób.

Kolejne medium społecznościowe – Instagram, świetnie sprawdza się w przypadku budowania zaangażowania wokół naszej marki. Dzięki niemu zyskujemy okazję do ukazania „ludzkiej twarzy” naszej firmy i przekazywania treści typu lifestyle. To nie koniec możliwości tego serwisu – możesz traktować go jako swoiste portfolio, w którym dzielisz się z obiorcami swoimi produktami lub innymi projektami. Graficy czy fotograficy znajdą tam miejsce dla siebie – to pewne. Również sklepy internetowe często korzystają z Instagrama i w ten sposób tworzą kolejne źródło promocji swoich produktów, które linkują do sklepu. Pamiętaj, aby dobrać narzędzie komunikacji do odpowiedniej grupy docelowej – osoby starsze raczej nie skorzystają z Instagrama, za to z Facebooka bardzo chętnie.

Strony internetowe Szczecin